Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(471)
Forma i typ
Publikacje popularnonaukowe
(398)
Książki
(107)
Publikacje naukowe
(26)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(436)
nieokreślona
(26)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(461)
Filia nr 1
(1)
Wypozyczalnia dla dzieci
(1)
Czytelnia dla dorosłych
(2)
Czytelnia dla dzieci
(2)
Kolekcja Predyzenta A. Kwaśniewskiego
(1)
Autor
Śliwerski Bogusław
(11)
Dymara Bronisława
(7)
Winczura Barbara (1969- )
(7)
Krzysztoszek Grażyna
(6)
Piszczek Małgorzata
(6)
Skorek Ewa Małgorzata
(6)
Głażewski Michał
(5)
Franczyk Anna
(4)
Murzyn Andrzej (1955- )
(4)
Szuścik Urszula
(4)
Węglińska Maria
(4)
Śliwerski Wojciech
(4)
Chrzanowska Iwona
(3)
Gajdzica Zenon
(3)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(3)
Kaczmarek Bogusława Beata
(3)
Klus-Stańska Dorota
(3)
Korzeniowska Wiesława (1939- )
(3)
Kostkiewicz Janina
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Modrak Małgorzata
(3)
Muchacka Bożena
(3)
Muchacka Bożena (1953-)
(3)
Nalaskowski Aleksander
(3)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Oszwa Urszula
(3)
Pastwa-Wojciechowska Beata (1965-)
(3)
Plopa Mieczysław
(3)
Skałbania Barbara
(3)
Smołalski Antoni
(3)
Szmidt Krzysztof J
(3)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(3)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(3)
Śliwerski Bogusław (1954-)
(3)
Adrjan Beata
(2)
Apanel Danuta
(2)
Bińczycka Jadwiga
(2)
Błeszyński Jacek J
(2)
Chabior Agata
(2)
Chybicka Aneta
(2)
Cytowska Beata (1964-)
(2)
Fuks Agata
(2)
Gliszczyński Arkadiusz
(2)
Grzyb Barbara
(2)
Grzybowski Przemysław (1968- )
(2)
Hajduk Edward
(2)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(2)
Jakubowski Witold
(2)
Karkowska Magda
(2)
Kawecki Ireneusz
(2)
Klinik Anna
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Korzeniowska Wiesława
(2)
Kowalewska Barbara
(2)
Krajewska Katarzyna
(2)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(2)
Kurnicka Anna
(2)
Kurzępa Jacek
(2)
Leppert Roman
(2)
Majerek Bożena
(2)
Marczak Monika
(2)
Margasiński Andrzej
(2)
Maćkowicz Jolanta
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Modrak Małgorzata Program ochrony pamięci
(2)
Muchacka Bożena (1953- )
(2)
Murzyn Andrzej
(2)
Musialska Kinga
(2)
Napiórkowska Zofia
(2)
Nowak Anna
(2)
Nowicka Agnieszka
(2)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Raś Danuta
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Rudek Iwona
(2)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Smykowska Dorota
(2)
Spętana Jolanta
(2)
Staniek Marzena
(2)
Stasica Jadwiga
(2)
Szczepańska Mariola
(2)
Szczurek-Boruta Alina
(2)
Szkudlarek Tomasz
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942-)
(2)
Tanaś Maciej
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Zawada Anna
(2)
Ziętara Renata
(2)
Zych Adam A. (1945- )
(2)
Łakomski Marian
(2)
Łobocki Mieczysław
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta
(2)
Ambrozik Wiesław
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Arusztowicz Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(161)
2000 - 2009
(279)
1990 - 1999
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(37)
Kraj wydania
Polska
(109)
Język
polski
(471)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Pedagodzy
(3)
Nauczyciele
(2)
Psycholodzy
(2)
Rodzice
(2)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy społeczni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko
(41)
Pedagogika
(38)
Wychowanie
(36)
Szkolnictwo
(29)
Nauczanie początkowe
(26)
Nauczanie
(23)
Nauczyciele
(20)
Rodzina
(20)
Język polski
(17)
Dziecko niepełnosprawne
(16)
Młodzież
(13)
Wychowanie przedszkolne
(13)
Mowa
(12)
Pedagogika resocjalizacyjna
(12)
Pedagogika specjalna
(12)
Stosunki interpersonalne
(12)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Młodzież szkolna
(11)
Niepełnosprawni
(10)
Psychologia
(9)
Gry i zabawy
(8)
Myślenie twórcze
(8)
Oświata
(8)
Postawy
(8)
Socjalizacja
(8)
Uczniowie
(8)
Gry edukacyjne
(7)
Kobieta
(7)
Komunikacja społeczna
(7)
Nauczanie zintegrowane
(7)
Niepowodzenia szkolne
(7)
Przemoc w rodzinie
(7)
Wartość
(7)
Więźniowie
(7)
Autyzm
(6)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(6)
Dziecko upośledzone
(6)
Edukacja międzykulturowa
(6)
Integracja społeczna
(6)
Jakość życia
(6)
Kształcenie integracyjne
(6)
Ludzie starzy
(6)
Osobowość
(6)
Środki masowego przekazu
(6)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dzieci
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Dziecko zdolne
(5)
Edukacja medialna
(5)
Harcerstwo
(5)
Kultura
(5)
Muzyka
(5)
Młodzież trudna
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Opieka społeczna
(5)
Pedagodzy
(5)
Pedagogika opiekuńcza
(5)
Przestępczość
(5)
Psychoterapia
(5)
Rehabilitacja
(5)
Socjologia
(5)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Współdziałanie
(5)
Wychowanie do wartości
(5)
Wychowanie estetyczne
(5)
Świadomość społeczna
(5)
Arteterapia
(4)
Bajkoterapia
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Komunikacja wspomagająca
(4)
Kształcenie
(4)
Multimedia
(4)
Niepełnosprawni umysłowo
(4)
Patologia społeczna
(4)
Pedagogika kultury
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rodzice
(4)
Rozwój psychofizyczny
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
Adopcja
(3)
Alkoholizm
(3)
Antropologia społeczna
(3)
Aspiracje
(3)
Biblioterapia
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Dyskalkulia
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Edukacja
(3)
Edukacja regionalna
(3)
Filozofia
(3)
Gimnazja
(3)
Historia
(3)
Innowacje
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Metody nauczania
(3)
Temat: dzieło
Nauczyciele-Nauczycielom (seria wyd.)
(1)
Temat: czas
2001-
(30)
1901-2000
(10)
1989-2000
(6)
1945-1989
(5)
1901-1914
(2)
1918-1939
(2)
1989-
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1914-1918
(1)
1938-1950
(1)
1939-1945
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(18)
Sztuka
(3)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Podkarpackie, województwo
(2)
Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bydgoszcz
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Chocznia (woj. małopolskie)
(1)
Duchowieństwo katolickie
(1)
Europa
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Kultura
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Małopolskie, województwo
(1)
Nauczanie
(1)
Oświata
(1)
Przestępczość
(1)
Religia
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. Myślenice)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Świebodzin (woj. lubuskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(14)
Praca zbiorowa
(12)
Monografia
(9)
Podręczniki akademickie
(9)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(7)
Podręczniki
(7)
Wydawnictwa dla dzieci
(7)
Podręczniki dla szkół podstawowych
(6)
Raport z badań
(6)
Podręczniki dla dzieci
(5)
Scenariusze zajęć
(5)
Podręcznik
(4)
Poezja dziecięca polska
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Księgi pamiątkowe
(2)
Poradniki
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Utwory sceniczne dla dzieci
(2)
Antologie
(1)
Bajka i baśń polska
(1)
Biografia
(1)
Biografie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Encyklopedia
(1)
Esej
(1)
Film
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradnik dla nauczycieli
(1)
Powieść
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów
(1)
Reportaż polski
(1)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(1)
Scenariusze imprez szkolnych
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Słowniki biograficzne
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(34)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Psychologia
(12)
Historia
(6)
Medycyna i zdrowie
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Filozofia i etyka
(2)
Językoznawstwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
471 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce.)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
"Autor podejmuje się ważnego zadania wypełnienia wyraźnie odczuwanego braku materiałów dydaktycznych w ujęciu podręcznikowym, dotyczących profilaktyki i resocjalizacji realizowanej w środowisku wolnościowym, wykraczającej poza tradycyjne instytucje zamknięte. Zapotrzebowanie w tym zakresie występuje w kształceniu studentów specjalności resocjalizacja na szczeblu licencjackim i magisterskim. Brak jest również opracowań teoretycznych i monograficznych na ten temat. O konieczności resocjalizacji w szerokich układach społecznych decyduje rażąca niewydolność dotychczasowej praktyki penitencjarno-resocjalizacyjnej w zakładach poprawczych i karnych wyrażająca się w wysokich wskaźnikach recydywy i pogłębianiu się patologizacji osobowości w toku izolacji penitencjarnej. Niewydolność ta jest od dawna odczuwana przez teoretyków pedagogiki i prawników. Tendencja w zakresie zmiany poglądów na temat resocjalizacji w warunkach wolnościowych uwidacznia się nie tylko w Polsce. […] Przesunięcie oddziaływań resocjalizacyjnych na szeroki kontekst społeczny nie jest możliwe bez zasadniczych zmian w profilu kształcenia specjalistów w zakresie resocjalizacji, stąd inicjatywa wydawnicza Wiesława Ambrozika zasługuje na uznanie." Z recenzji prof. zw. dr. hab. Bronisława Urbana...(http://www.empik.com/pedagogika-resocjalizacyjna-w-strone-uspolecznienia-systemu-oddzialywan-ambrozik-wieslaw,p1122611336,ksiazka-p)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Nieczynne - przeprowadzka Biblioteki.
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 [wypożyczalnia] (1 egz.)
Nieczynne - przeprowadzka Biblioteki.
Książka
W koszyku
Niniejszy tom, otwierający cykl, został podzielony na dwie części. Pierwsza to przyczynki do refleksji nad dobrem najwyższym, czyli summum bonum, które jest celem samym w sobie, zawierającym wszystkie inne rodzaje dobra. Pojęcie to zostało wprowadzone przez Cycerona jako odniesienie do idei boskości w starożytnej filozofii greckiej, później było stosowane w filozofii średniowiecznej i w kantyzmie do opisania wartości autotelicznej, wartości samej w sobie, naczelnej, najważniejszej, zajmującej najwyższe miejsce w hierarchii wartości. Nie sposób oceniać summum bonum pragmatycznie ze względu na skutki, jakie powoduje w działaniu, ponieważ jest wartością już tylko z tego powodu, że istnieje. Część drugą zatytułowano bonum honestum, czyli dobro godziwe. Odpowiadają mu wartości absolutne, będące kwantyfikatorami ostatecznej racji kultury. To dzięki nim człowiek doznaje (przeczuwa obecność) absolutu, uniwersum, sacrum. W niniejszym tomie i w kolejnych publikacjach projektowanego cyklu Czytelnik znajdzie konieczną refleksję nad antytezą dobra i zła, obecną przecież realnie i dotkliwie w ludzkiej egzystencji w ogóle, w każdym jej bycie indywidualnym i zbiorowym, a w wychowaniu dziecka w szczególności. Ta obecność zła obejmuje np. pseudowychowanie – wychowanie nieadekwatne, fikcyjne, wyobcowane, zawładające, sięgając aż po „czarną pedagogikę”, nie-wychowanie i różne inne pedagogiczne zło-byty dziecięctwa – dziecko jako świadek zła (małoletni), dziecko jako sprawca zła (nieletni). W wychowaniu ważna jest zarówno ochrona dziecka przed złem, jak i przygotowanie go do nieuchronnego z nim spotkania, do „zarządzania” złem – choćby przez przeżywanie w baśniach oczywistego triumfu dobra...(http://www.empik.com/dobro-i-zlo-w-wychowaniu-dziecka-tom-1-ku-dobru-muchacka-bozena-glazewski-michal,p1184585747,ksiazka-p)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Nieczynne - przeprowadzka Biblioteki.
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Drugi tom agatologicznego (gr. agathón = dobro) cyklu wydawniczego pt. "Dobro i zło w wychowaniu dziecka" – wieloautorską publikację pedagogiczną, podnoszącą wartość mądrej edukacji ku dobru, a przeciw złu w różnych dziedzinach i przestrzeniach wychowania. Tom niniejszy, zatytułowany "Przeciw złu", został poświęcony, w odróżnieniu od tomu pierwszego, tym właśnie dylematom utylitarystyczno-pragmatycznego i metafizycznego wymiaru dobra i zła. Znajduje to swój wyraz już w jego strukturze – trychotomicznym podziale formalnym. Pierwsza z trzech części zawiera przyczynki do refleksji nad dobrem przyjemnym, czyli Bonum delectabile, druga obejmuje teksty na temat postaci dobra pożytecznego, Bonum utile, część trzecia zaś – Contra malo – odnosi się do zła, czy raczej do sprzeciwu wobec istnienia zła. Tytułowa apostrofa "przeciw złu" wyznacza właściwie pedagogiczne credo całego tomu drugiego...(http://www.empik.com/dobro-i-zlo-w-wychowaniu-dziecka-tom-2-przeciw-zlu-muchacka-bozena-glazewski-michal,p1184621030,ksiazka-p)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Nieczynne - przeprowadzka Biblioteki.
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Rodzina odgrywa kluczową rolę w prawidłowym rozwoju dziecka. Liczne badania pokazują, że w wyniku uogólnienia doświadczeń wyniesionych z domu rodzinnego kształtuje się obraz własnej osoby, hierarchia wartości oraz postawy życiowe młodego człowieka. Rodzina jest najważniejszym elementem kształtowania więzi społecznych dziecka. Członkowie rodziny tworzą jego najbliższe środowisko i są osobami najbardziej znaczącymi w pierwszych latach życia dziecka. Na podłożu interakcji społecznych dzieci z rodzicami i rodzeństwem rozwijają się postawy i zachowania w stosunku do ludzi, rzeczy, zjawisk i życia w ogóle. One też decydują o przyszłych wzorcach przystosowania (Cudak 2010, s. 157). Jako ramy teoretyczne badań własnych opisanych w niniejszej książce wykorzystano teorię przywiązania oraz wybrane koncepcje postaw rodzicielskich. Zarówno w jednym, jak i drugim ujęciu bardzo mocno akcentowany jest bowiem wpływ rodzica na rozwój dziecka. Duże znaczenie ma też fakt, że dostępne są narzędzia do pomiaru postaw rodzicielskich i stylów przywiązania. W książce przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w ramach seminarium licencjackiego w Katedrze Nauk o Rodzinie Wydziału Teologicznego na Uniwersytecie Śląskim. Badania pokazują pewne zależności między rodziną pochodzenia a funkcjonowaniem dziecka w życiu dorosłym. Monografia składa się z dwóch części. W pierwszej poddano analizie postawy rodzicielskie i ich związek z funkcjonowaniem psychospołecznym potomstwa w życiu dorosłym (takie sfery, jak: cechy osobowości, decyzja o małżeństwie, percepcja własnej cielesności). W części drugiej zaś rozpatrzono związek między stylami przywiązania a sposobami wyrażania uczuć i cechami osobowości dorosłego dziecka. „Rodzina odgrywa kluczową rolę w prawidłowym rozwoju dziecka. Jako ważne więc jawią się badania, które dotyczą tej tematyki. Książka dr Weroniki Juroszek wpisuje się w ten nurt. Poruszone zostało w niej zagadnienie zależności między relacją z rodzicem a funkcjonowaniem psychospołecznym dziecka w życiu dorosłym. Rodzina pochodzenia analizowana była przez Autorkę w kategoriach postaw rodzicielskich oraz stylów przywiązania. Warto podkreślić, że zarówno w teorii przywiązania, jak i teoriach dotyczących postaw rodzicielskich relacja z rodzicem traktowana jest jako podstawowy czynnik wpływający na kształtowanie się osobowości dziecka. Wyniki przeprowadzonych badań skłaniają do twórczych przemyśleń na temat relacji rodzic – dziecko”. – Z recenzji prof. zw. dr. hab. Henryka Krzysteczki...(https://aros.pl/ksiazka/znaczenie-postaw-rodzicielskich-i-stylow-przywiazania-dla-funkcjonowania-psychospolecznego-dziecka-w-zyciu-doroslym)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Nieczynne - przeprowadzka Biblioteki.
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Praca dotyczy bardzo istotnej i doniosłej społecznie problematyki, jaką stanowi prezentacja rozmaitych form wspomagania procesu komunikacji osób z autystycznym spektrum zaburzeń (ASD). Autorzy wykorzystali z jednej strony aktualne dane z literatury sięgając do prac wybitnych badaczy zamieszczonych w publikacjach książkowych oraz czasopismach o znaczeniu i zasięgu międzynarodowym. Obszerna monografia wychodzi na przeciw pilnym potrzebom związanym z udostępnianiem najnowszych informacji w zakresie rozwijania zdolności porozumiewania się, ze szczególnym uwzględnieniem procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży z ASD. Zawarte w przygotowywanej do druku książce rozdziały, odznaczają się wysokim poziomem profesjonalizmu i mogą stanowić niewątpliwie cenne źródło wiedzy oraz inspiracji dla czytelników. Ukazanie się tej książki pozwoli czytelnikom zapoznać się z wieloma różnorodnymi i często wypróbowanymi podejściami i metodami związanymi z diagnozą trudności komunikacyjnych i oddziaływaniami pozwalającymi je zmniejszyć lub im zapobiegać u dzieci z ASD. Lekturę ocenianej publikacji można polecić zarówno profesjonalistom jaki praktykom, a także studentom takich kierunków jak pedagogika specjalna, psychologia, logopedia, audiofonologia. Myślę, że także rodzice tej grupy dzieci będą zainteresowani tymi koncepcjami i propozycjami, jakie stanowią przedmiot rozważań omawianej publikacji. Odczytanie i zrozumienie komunikatów dziecka daje szansę na wprowadzenie alternatywnych i wspomagających form terapii. Książka Autyzm i AAC. Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem jest dziełem wielu autorów – naukowców i praktyków. Jest ona cennym wkładem do badań nad budowaniem takich form postępowania terapeutycznego, które umożliwią dziecku autystycznemu komunikację społeczną. Prezentowane formy pracy z dzieckiem i jego otoczeniem budzą nadzieję na zbudowanie drogi, która umożliwi dziecku autystycznemu odnalezienie się w środowisku społecznym. Książka winna być podstawowym źródłem wiedzy dla wszystkich terapeutów pracujących z dziećmi z deficytami rozwojowymi...(http://www.empik.com/autyzm-i-aac-alternatywne-i-wspomagajace-sposoby-porozumiewania-sie-w-edukacji-osob-z-autyzmem-kaczmarek-boguslawa-beata-wojciechowska-aneta,p1113918088,ksiazka-p)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Nieczynne - przeprowadzka Biblioteki.
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Wartości wyznaczają horyzont rozwoju człowieka. (...) Młody człowiek otwiera się na wartości, zwykle w specyficzny tylko dla siebie sposób. Bywa, że deterministyczne nastawia się na ideał, pragnie być najlepszy, podziwiany, ważny. Sposób bycia i wyrażania siebie jest zatem odpowiedzią na tę potrzebę i daje również obraz tego, co jest dla niego prymarne, a więc wartościowe. Z tego też powodu, mając na uwadze istotne funkcje wartości, w wymiarze zarówno subiektywnym, jak i obiektywnym podjęto próbę ustalenia, na czym koncentruje się młodzież licealna. (...) w perspektywie problematyki podjętej w tej książce ważne było również poznanie, w jakim zakresie młodzież doświadcza lub doświadczała samotności i jak sobie z nią radzi. Nie bez powodu dociekano również zainteresowań i pasji młodzieży, które wypełniają jej wolny czas, a ponadto stanowią podstawę i przestrzeń rozwoju, autoafirmacji i samourzeczywistnienia. [...] Przedmiot badań stanowiły zatem trzy kategorie: wartości, samotność i pasje...(http://www.matras.pl/mlodziez-licealna-wobec-wartosci-samotnosci-i-pasji,p,193838)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Nieczynne - przeprowadzka Biblioteki.
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 [wypożyczalnia] (1 egz.)
Nieczynne - przeprowadzka Biblioteki.
Książka
W koszyku
Pedagogika resocjalizacyjna : w stronę działań kreujących / Marek Konopczyński. - Wydanie 2. - Kraków : Impuls, 2015. - 206, [2] s. : il. ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce.)
W prezentowanej książce przede wszystkim postarano się uzasadnić tezę, iż współczesna działalność resocjalizacyjna nie powinna być tym, czym jest w chwili obecnej, a więc „narzucaniem” określonych postaw i zachowań na drodze instytucjonalnego, zalegalizowanego administracyjnie przymusu, zakamuflowanego pod pojęciem oddziaływań resocjalizacyjnych. Książka przeznaczona jest dla szerokiego grona czytelników: od studentów nauk społecznych (pedagogiki, prawa, psychologii, socjologii, pracy socjalnej) poczynając poprzez przedstawicieli wymiaru sprawiedliwości (sędziów, kuratorów sądowych, wychowawców zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich, wychowawców w zakładach karnych i aresztach śledczych), pracowników resortu edukacji (pedagogów i psychologów szkolnych, wychowawców placówekwychowawczych, specjalnych, socjoterapeutycznych i resocjalizacyjnych), działaczy i wolontariuszy z organizacji pozarządowych, na pracownikach szeroko rozumianego sektora pomocy społecznej kończąc (pracownicy socjalni, wychowawcy w placówkach socjalizacyjnych, zakładach opiekuńczo-wychowawczych, asystenci rodziny itp.). Przedstawiona pozycja wydawnicza jest próbą przybliżenia uwikłanego w spory teoretyczne i aksjologiczne oblicza współczesnej polskiej pedagogiki resocjalizacyjnej. Przede wszystkim jednak ma za zadanie uporządkowanie jej przestrzeni merytorycznej i wskazanie, w jakim kierunku należy podążać, aby przezwyciężyć kryzys zmiany i osiągać bardziej realne sukcesy resocjalizacyjne...(http://www.empik.com/pedagogika-resocjalizacyjna-w-strone-dzialan-kreujacych-konopczynski-marek,p1112797503,ksiazka-p)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/kn [wypożyczalnia] (1 egz.)
Nieczynne - przeprowadzka Biblioteki.
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Nieczynne - przeprowadzka Biblioteki.
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Nieczynne - przeprowadzka Biblioteki.
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Nieczynne - przeprowadzka Biblioteki.
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Nieczynne - przeprowadzka Biblioteki.
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Nieczynne - przeprowadzka Biblioteki.
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 [wypożyczalnia] (1 egz.)
Nieczynne - przeprowadzka Biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 [wypożyczalnia] (1 egz.)
Nieczynne - przeprowadzka Biblioteki.
Książka
W koszyku
Blok zadań dla osób zagrożonych demencją / Małgorzata Modrak. - Kraków : Impuls, 2016. - 73 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Program ochrony pamięci / Małgorzata Modrak ; 2)
"Ćwiczenia pamięci dla osób z zaburzeniami pamięci o charakterze demencyjnym. Blok ten zawiera zadania przeznaczone dla osób cierpiących na zaburzenia pamięci spowodowane patologicznymi zmianami w organizmie. Zaburzenia otępienne (inaczej demencja) dotyczą zwykle osób starszych, często doświadczających choroby Alzheimera lub innych typów otępień. Słowo demencja wywodzi się od łac. de – brak, mentis – rozum i tłumaczy się jako pozbawienie rozumu. Termin wprowadził doktor Filip Pinel w 1801 roku w wyniku swoich obserwacji podczas praktyki w paryskim zakładzie psychiatrycznym. Według definicji medycznej demencja stanowi:[...] niewydolność mózgu, niemożność prawidłowego funkcjonowania, odnoszącą się do utraty intelektualnych zdolności w stopniu upośledzającym możliwość wykonywania czynności osobistych związanych z codzienną aktywnością, funkcjonowaniu w życiu społecznym i w czynnościach zawodowych." Z recenzji dr hab. Marii Kuchcińskiej, prof. nadzw. KPSW w Bydgoszczy Autorski program ochrony pamięci, którym może posługiwać się każdy zainteresowany – osoba troszcząca się o własną lub o cudzą sprawność zapamiętywania teraźniejszości i przywoływania na pamięć przeszłości – z chęcią opiniuję jako warty szerokiego upowszechnienia. […] Tego typu materiały przydatne są – w przypadku starszych odbiorców – nie tylko w domu rodzinnym (do użycia z rodzeństwem, dziećmi i wnukami, a nawet samemu), ale także w domach dziennego pobytu, w stosownych pracowniach uniwersytetu trzeciego wieku, w klubach seniora czy w placówkach opieki całkowitej nad seniorami...(http://www.empik.com/blok-zadan-dla-osob-zagrozonych-demencja-program-ochrony-pamieci-czesc-2-modrak-malgorzata,p1121616787,ksiazka-p)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Nieczynne - przeprowadzka Biblioteki.
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Pamięć ulepszana / Małgorzata Modrak. - Kraków : Impuls, 2016. - 92 s. : ilustracje ; 24 cm.
(Program ochrony pamięci / Małgorzata Modrak ; 1)
Trening pamięci "Pierwszy blok zadań w dużej mierze opiera się na podstawowej wiedzy z zakresu historii dawnej i przełomowych wydarzeń z XX wieku, literatury, nauki, kultury, w tym muzyki. Odpamiętywanie zdarzeń o wartości ponadjednostkowej określa nie tylko poziom wiedzy ogólnej, ale i zakres zainteresowania aktualnymi zajściami w kraju i za granicą (sytuacją geopolityczną, zjawiskami społecznymi, ekonomią). Zadania przedstawione w niniejszej części bazują na weryfikowaniu pamięci deklaratywnej osoby trenującej pamięć. Pamięć deklaratywna dotyczy wiedzy przechowywanej w umyśle i rozgranicza się na dwa podsystemy: pamięć semantyczną (magazynującą znaczenia słów, koncepcji i wiedzę o świecie) i epizodyczną (wspomnienia o zdarzeniach z określeniem ich czasu, przestrzeni, okoliczności). W bloku zadań nr 1 wykorzystano głównie zasoby zamknięte w pamięci semantycznej. Autorski program ochrony pamięci, którym może posługiwać się każdy zainteresowany – osoba troszcząca się o własną lub o cudzą sprawność zapamiętywania teraźniejszości i przywoływania na pamięć przeszłości – z chęcią opiniuję jako warty szerokiego upowszechnienia. […] Tego typu materiały przydatne są – w przypadku starszych odbiorców – nie tylko w domu rodzinnym (do użycia z rodzeństwem, dziećmi i wnukami, a nawet samemu), ale także w domach dziennego pobytu, w stosownych pracowniach uniwersytetu trzeciego wieku, w klubach seniora czy w placówkach opieki całkowitej nad seniorami.(http://www.empik.com/pamiec-ulepszana-program-ochrony-pamieci-czesc-1-modrak-malgorzata,p1122231219,ksiazka-p)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Nieczynne - przeprowadzka Biblioteki.
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Wyobraźnia - uskrzydlanie fantazji / Małgorzata Modrak. - Kraków : Impuls, 2016. - 70 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Program ochrony pamięci / Małgorzata Modrak ; 3)
Zabawy z wyobraźnią Zadania zostały pogrupowane w kilka kategorii tematycznych. Dobór zadań zależy od samopoczucia i zaciekawienia trenującego wyobraźnię motywem przewodnim danej grupy tematycznej. Układ ćwiczeń opiera się na pięciu blokach: 1. Bohaterowie. 2. Czas. 3. Baśnie i bajki. 4. Wartości i emocje. 5. Humor. Wszystkie zadania opatrzono stosownym komentarzem. Poszczególne zadania powinny być realizowane pojedynczo – ewentualnie po dwa – w jednym cyklu sesyjnym. Realizacja większej liczby ćwiczeń może wywoływać u trenującego wyobraźnię znużenie i niechęć do podejmowania w późniejszym czasie kolejnych wyzwań...(http://www.eduksiegarnia.pl/wyobraznia-uskrzydlanie-fantazji-program-ochrony-pamieci-czesc-p-12174.html)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Nieczynne - przeprowadzka Biblioteki.
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Nieczynne - przeprowadzka Biblioteki.
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej