10 wyników
Książka
W koszyku
A to / Peter H. Reynolds ; [przekład Zofia Raczek]. - Warszawa : Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja, copyright 2021. - [28] stron : ilustracje ; 22 cm.
(Kreatologia / Peter H. Reynolds)
Stanowi część serii, pt. Kreatologia.
Ilustracje na wyklejkach. Opis według okładki.
Hołd złożony kreatywności przez niezrównanego mistrza ilustracji, autora m.in. Kropki i Kiedyś. Ramon uwielbia rysować. Traci jednak zapał do tworzenia, kiedy brat wyśmiewa jego rysunki. Cóż, może faktycznie wazon nie wygląda jak wazon… Siostra Ramona twierdzi jednak, że wygląda wspaniale, bo… wazonow-a-to. Ramon nie kopiuje rzeczywistości, on tworzy własną! Odzyskuje radość z rysowania i zaczyna nawet pisać wiersze (wyglądają wierszow-a-to!). „Kreatologia” – wyjątkowa seria książek, która zachęca dzieci do odkrywania, badania i rozwijania swoich talentów! Tytuły w serii: Kropka, A to...(https://aros.pl/produkt/a-to)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypozyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I [dzieci - wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Edukację alternatywną można postrzegać jako swoistą reakcję obronną rodziców, uczniów, nauczycieli, a także badaczy na masowy charakter edukacji, obecną w niej przemoc strukturalną, symboliczną, przejawy ukrytego programu. Pojęcie edukacji alternatywnej weszło na dobre do języka współczesnej polskiej pedagogiki – nie tylko za sprawą praktyk edukacyjnych odmiennych od masowego kształcenia, ale także publikacji: monografii, prac zbiorowych i artykułów. Pierwsze z nich pojawiły się na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku, gdy opadła ideologiczna kurtyna izolująca nas od zachodniej myśli pedagogicznej. Dopiero wtedy możliwe było upowszechnienie na przykład: montessoriańskiej, freinetowskiej, waldorfskiej, antypedagogicznej czy gestaltowskiej myśli i praktyki, a także tekstów Ivana Illicha, Johna Holta, Hubertusa von Schoenebecka i wielu innych autorów. Podkreślić trzeba szczególną rolę Bogusława Śliwerskiego, który jest nie tylko współredaktorem niniejszej książki, ale od wielu lat także promotorem i propagatorem ruchu odnowy edukacji, aktywnym organizatorem cyklu międzynarodowych konferencji poświęconych edukacji alternatywnej, autorem monografii i redaktorem naukowym pierwszych publikacji zbiorowych na ten temat. Pozwolę sobie w tym miejscu na osobistą refleksję, zakładając, że nie jestem w niej odosobniony. Prawdopodobnie wiele osób spośród czytelników, podobnie jak mnie, wtłoczono w system masowego, tradycyjnego kształcenia, do którego – mimo prób oporu – trzeba się było dostosowywać. Co więcej, należało być gotowym także do kontaktów z różnymi nauczycielami, których cechy trafnie scharakteryzował przed laty Janusz Korczak w jednym ze swoich tekstów: Wyćwiczono sztucznie całą armię ludzi, których zadaniem było zaśmiecać głowy, zaciemniać umysł pogodny – i nazwano ich – przywódcami dzieci – pedagogami. Jedni, zahukania poczciwi, patrzyli pobłażliwie, jak pod ich okiem uczono się lekceważyć obowiązek i wyłgiwać tchórzliwie przed odpowiedzialnością. Drudzy, źli i nieżyczliwi, tyranami byli i uczyli nienawidzieć naukę i sumienność w pracy. Trzeci, fanatycy i dziwacy, tworzyli sztuczny kult dla jakiegoś ułamka świątyni wiedzy, spajali młode umysły haszyszem własnego obłędu. Nieliczni wreszcie wykolejeńcy przemycali nikłe, konające w zaduchu promyki życia, póki ich nie wyśledzono i nie wyszczuto z murów szkolnych. – I owych pierwszych pedagogów wspominasz teraz, dojrzały mężu, trochę z rozrzewnieniem, a trochę z litością: przynajmniej nie nękali. Tyranów wspominasz z głuchym żalem i trwogą – zły sen ci ich przypomina. O trzecich myślisz z wyrzutem: dlaczego przywiązali mnie do martwego słońca, które nie grzeje i drogi nie rozświetla? A z uczuciem wdzięczności kornej zwracasz się do tych nielicznych lub tego jednego tylko, który z tobą dusił się w kazamatach szkolnych i marzył. Nawet ten najlepszy, a jedyny, nie mógł ci dać więcej prócz – marzenia. Dlatego doceniam okoliczności spotkań z pedagogami, którzy różne teorie edukacji alternatywnej i jej praktyczne zastosowania wprowadzali we Wrocławiu – jednym z pionierskich ośrodków alternatywnego kształcenia. W tym mieście nadal funkcjonuje Wrocławska Szkoła Przyszłości z jej liderem Ryszardem Łukaszewiczem oraz założona przez Daniela Manelskiego, a następnie kierowana przez wielu innych pedagogów Autorska Szkoła Samorozwoju ASSA. Tu działają Autorskie Licea Artystyczne, których pomysłodawcą i realizatorem jest wywodzący się z ASSA Mariusz Budzyński. Takie szkoły i liczne ośrodki alternatywnej myśli i praktyki pedagogicznej w całym kraju stanowią przeciwwagę dla edukacyjnej unifikacji i centralnie sterowanego pseudonowatorstwa, stwarzając nauczycielom szansę na poskromienie pedagogicznego ego, ukształtowanego przez masową, tradycyjną edukację. W drugiej dekadzie XXI wieku, gdy mamy tak wiele publikacji w różny sposób traktujących o alternatywności w edukacji, pojawia się oto kolejna książka, na którą składają się rozdziały napisane przez jej redaktorów naukowych – Bogusława Śliwerskiego i Andrzeja Rozmusa – oraz innych zaproszonych do współpracy polskich pedagogów: Beatę Przyborowską, Krzysztofa J. Szmidta, Zbyszka Melosika, Wiesławę Limont, Edytę Gruszczyk-Kolczyńską, Katarzynę Krasoń oraz Ewę Wysocką i Jolantę Pułkę. Czytelnik może zadać sobie pytanie: co wnosi lektura tej książki, skoro powstało już tyle innych publikacji tematycznych? Trzeba podkreślić, że nie jest to bynajmniej podręcznik, który prowadziłby krok po kroku ku pełni wiedzy o edukacji alternatywnej. Struktura i treść prezentowanej pracy zbiorowej wskazują raczej, że jest to kierowana do pedagogów pouczająca mozaika autorskiego odczytania alternatywności w edukacji, sprzyjająca niewątpliwie pogłębianiu myślenia o tym, wobec czego i kogo owa alternatywność się uobecnia. Specyfika tego tomu polega na tym, że każdy z autorów poddaje analizie codzienność edukacyjną i za pomocą charakterystycznego dla siebie instrumentarium opisuje doświadczenia alternatywności. Otwierający książkę rozdział napisany przez Bogusława Śliwerskiego, uzupełniony obszerną bibliografią tematyczną (liczącą prawie trzy setki źródeł), daje wgląd w istotę pedagogiki alternatywnej. Przywołane licznie w tekście przykłady potwierdzają aktywne współistnienie edukacji alternatywnej w otoczeniu społecznym zdominowanym przez szkolnictwo masowe. Beata Przyborowska przedstawia autorską perspektywę aplikacji kategorii innowacyjności do nauk pedagogicznych. Ekspercką wiedzą o twórczości i kreatywności dzieli się Krzysztof J. Szmidt – autor wielu publikacji z zakresu pedagogiki twórczości. Do refleksji nad kulturowym tłem uwikłania współczesnej młodzieży zachęca Zbyszko Melosik. Autor dostrzega w edukacji szansę na opór wobec dominacji kultury popularnej, ograniczanie i zawłaszczanie wolności człowieka przez mechanizmy konsumpcji. Wiesława Limont omawia obszernie teoretyczne aspekty uzdolnień uczniów i podkreśla, że wobec bezradności masowego szkolnictwa w rozwijaniu uzdolnień lukę tę może z powodzeniem zapełnić edukacja alternatywna. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska na podstawie swoich badań dowodzi, jak wysoki jest potencjał uzdolnień matematycznych wśród dzieci. Zweryfikowane empirycznie działania innowacyjne w rozwijaniu tego potencjału ukazują skalę zaniedbań istniejących w systemie edukacji masowej oraz brak zainteresowania władz oświatowych radykalną poprawą poziomu nauczania matematyki. Katarzyna Krasoń skupia się na społecznym znaczeniu kultury wysokiej i jej roli w edukacji. Apeluje o stworzenie mapy drogowej edukacji artystycznej. Ewa Wysocka i Jolanta Pułka, prezentując teoretyczny i empiryczny wgląd w problematykę twórczości, dowodzą tezy o jej fundamentalnym znaczeniu dla relacji między uczniami i ich nauczycielami na różnych poziomach edukacji. Tom zamyka tekst Andrzeja Rozmusa, który dzieli się refleksją nad różnorodnością postrzegania alternatywności i uzupełnia ją doświadczeniami Rzeszowskiej Akademii Inspiracji (RAI) – projektu edukacyjnego stworzonego w Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Zachęcam pedagogów do przestudiowania tej książki w nadziei, że nie poprzestaną na lekturze tej i wielu innych publikacji poświęconych alternatywom w edukacji, lecz zainspirowani podejmą wyzwanie tworzenia Dobrej Szkoły...(https://aros.pl/ksiazka/alternatywy-w-edukacji)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Kropka / Peter H. Reynolds ; przekład Iwona Mączka. - Warszawa : Wydawnictwo Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja, copyright 2017. - [28] stron : ilustracje ; 22 cm.
(Kreatologia / Peter H. Reynolds)
„Postaw tu kropkę i zobaczymy, co się stanie” – powiedziała pewnego dnia nauczycielka do Waszti. Dziewczynka twierdzi, że nie potrafi rysować. Ale może umie się podpisać? Na pewno! Prosta historia o tym, dokąd nas doprowadzi pomysłowość i wyobraźnia. Bo przecież w każdym z nas może drzemać wyjątkowy talent! Kropka Petera H. Reynoldsa stała się inspiracją dla wielu nauczycieli, którzy zainaugurowali coroczne obchodzenie Międzynarodowego Dnia Kropki. To przypadające 15 września święto jest obchodzone już w ponad stu krajach, stając się okazją do twórczych działań w przedszkolach i szkołach...(https://aros.pl/ksiazka/kropka-3)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypozyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I [dzieci - wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mózg : rozwiń swój potencjał / Sylwester Kowalski. - Warszawa : Wydawnictwo Zwierciadło, copyright 2017. - 263, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Masz problemy z pamięcią i koncentracją? Chciałbyś szybciej przyswajać nowe informacje? Zwiększyć obszar swojego postrzegania? Ten poradnik w prosty i interesujący sposób odpowie na te i inne pytania. Dodatkowo zawiera również praktyczne uwagi, ćwiczenia, zagadki, a nawet łamigłówki, które tak lubimy. Poradnik oprócz części teoretycznej, która omawia wszystkie najważniejsze obszary pracy mózgu a także mechanizmy jego działania, przedstawia praktyczne techniki zwiększenia możliwości zapamiętywania, myślenia, koncentracji, tworzenia. Chcąc skutecznie i prawidłowo używać swojego mózgu, gwarantując mu przy tym komfortową i bezawaryjną pracę, tę książkę należy przeczytać!(http://www.empik.com/mozg-rozwin-swoj-potencjal-kowalski-sylwester,p1154556906,ksiazka-p)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Superferie, kreacje i inne wariacje / Liz Pichon ; przełożył Patryk Gołębiowski. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Zielona Sowa, copyright 2020. - 241, [10] stron : ilustracje ; 19 cm.
(Tomek Łebski / Liz Pichon ; 16)
Nareszcie ferie! Żegnaj szkoło, żegnajcie prace domowe. Zapowiada się wspaniały czas, ale… Jest jeden mały problem. Rodzice Tomka zapomnieli o feriach i nie zaplanowali dla niego żadnych atrakcji. Jednak Tomek ma mnóstwo łebskich sposobów na to, by odpędzić nudę! Gryzmolenie, wycinanie, składanie, szyfrowanie, pichcenie – to tylko niektóre z nich. Dodajmy do tego obowiązkową szczyptę bałaganu i trochę hałasu, a okaże się, że ferie w domu mogą być naprawdę SUPER! W książce, oprócz historii o perypetiach Tomka, znajdziemy mnóstwo gier, zadań i aktywności, które zapewnią długie godziny świetnej zabawy...(https://aros.pl/ksiazka/tomek-lebski-tom-16-superferie-kreacje-i-inne-wariacje)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypozyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P/II [dzieci - wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść dedykacji: for Dear Excellencies - The President & First Lady of Poland - a small (reszta nieczytelna) March `04.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Kolekcja Predyzenta A. Kwaśniewskiego
Brak informacji o dostępności pozycji do wypożyczenia: sygn. 159.9
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Wystrzałowa wycieczka szkolna (serio...) / Liz Pichon ; przełożył Mateusz Rulski Bożek. - Wydanie I. - Warszawa : Zielona Sowa, 2021. - 227, [13] stron : ilustracje ; 19 cm.
(Tomek Łebski / Liz Pichon ; 17)
Tomek jest już w piątej klasie. Cały czas jednak kłopoty się go trzymają! W szkole ma już trzy smutne buźki. Jeśli zarobi jeszcze jedną, nie pojedzie na wycieczkę klasową, która zapowiada się naprawdę wystrzałowo! Ale przecież to nie wina Tomka, że Kurczak znów zjadł jego pracę domową… Gdy ratunek wydaje się być blisko, chłopiec znowu wpada w tarapaty. Czy Tomkowi uda się pojechać na wymarzoną wycieczkę? To jednak nie koniec przygód. Dziadkowie Tomka planują odnowienie ślubu, a mama poczuła klimat lat 70. W dodatku Danka jak zwykle ma humory (i do tego, prawdopodobnie, nowego chłopaka!). Życie Tomka staje się więc… nieco skomplikowane. Ale od czego są łebskie pomysły! Wielokrotnie nagradzana bestsellerowa seria „Tomek Łebski” to idealna propozycja dla każdego dziecka. Zabawne historie opowiedziane z perspektywy 11-letniego chłopca z pewnością zaciekawią niejednego młodego czytelnika. Niestandardowa forma – bogato zilustrowane strony z mnóstwem żartobliwych obrazków ukazujących świat Tomka Łebskiego oraz dodatkowe strony do samodzielnego uzupełniania? zachęcą do sięgnięcia po książkę również mniej chętnych do czytania. Wystarczy otworzyć pierwszą stronę!...(https://aros.pl/ksiazka/tomek-ebski-wystrzalowa-wycieczka-szkolna-serio)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypozyczalnia dla dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P/II [dzieci - wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej