606 wyników
Książka
W koszyku
01, zgłoś się! / Marcin Kozioł ; ilustracje Weronika Bartczak. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Zielona Sowa, copyright 2021. - 47, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(Już Czytam!)
(Już Czytam : zagadki matematyczne)
Tekst na skrzydełkach.
Schowaj do plecaka i czytaj kiedy chcesz! Przy okazji rozwiązuj zadania matematyczne wspólnie z ulubionymi bohaterami! Co czeka nas Was w tej części serii „Już czytam. Zagadki matematyczne”? Członkowie Klubu Gracza są wielbicielami gier fabularnych. Tym razem jednak ktoś inny wciąga ich w niezwykłą rozgrywkę. Po odkryciu magicznego kwadratu chłopcy ruszają za niezwykłymi wskazówkami, by w końcu dowiedzieć się, kto stał za całą intrygą! „Już czytam. Zagadki matematyczne” to seria przygotowana z myślą o wszystkich dzieciach, które rozpoczynają swoją przygodę z czytaniem oraz przy okazji chcą poznać podstawowe zagadnienia matematyczne. Na końcu każdej części znajdują się ciekawe zadania sprawdzające zrozumienie tekstu oraz słowniczek trudniejszych słów. Dodatkowym atutem serii są duże, kolorowe, zabawne ilustracje...(https://aros.pl/ksiazka/juz-czytam-zagadki-matematyczne-wszystko-gra)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypozyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I [dzieci - wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
100 faktów : Mózg / Dominik Mukrecki. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Wilga - Grupa Wydawnicza Foksal, 2022. - 63, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 31 cm.
(100 faktów)
Seria 100 faktów prezentuje tematy z różnych dziedzin. Tekst jest podzielony na sto najciekawszych faktów i najbardziej zaskakujących ciekawostek. Krótkie, łatwe, interesujące teksty opatrzone są wspaniałymi zdjęciami oraz ilustracjami. Dla wszystkich ciekawych świata książka 100 faktów. Mózg to doskonała okazja by poznać ten najdoskonalszy i najbardziej tajemniczy organ ludzkiego ciała. Jak działa nasza pamięć? Co decyduje, który smak lodów lubimy najbardziej? Czym są sny? Czy komputer może być lepszy od mózgu? W krótkich tekstach jasno i precyzyjnie podano odpowiedzi na te i wiele innych pytań...(https://lenaczyta.pl/Mozg-100-faktow-p164998)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypozyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 [dzieci - wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
100 faktów : owady / redakcja: Katarzyna Juszyńska. - Wydanie I. - Warszawa : Wilga - Grupa Wydawnicza Foksal, 2022. - 63, [1] strona : fotografie ; 31 cm.
(100 faktów)
Seria 100 faktów prezentuje tematy z różnych dziedzin. Tekst jest podzielony na sto najciekawszych faktów i najbardziej zaskakujących ciekawostek. Krótkie, łatwe, interesujące teksty opatrzone są wspaniałymi zdjęciami oraz ilustracjami. Dla wszystkich młodych pasjonatów przyrody książka 100 faktów. Owady to dokonała okazja by poznać nawet te najbardziej groźne i te bardzo pożyteczne. Czy owady mogą żyć na pustyni? Które z nich żyją najdłużej, a które zaledwie kilka dni? Który chrząszcz jest najcięższy na świecie, a która osa największa? W krótkich tekstach jasno i precyzyjnie podano odpowiedzi na te i wiele innych pytań. Ciekawostki z życia, tych czasami nietypowych stworzeń pozwolą inaczej spojrzeć nawet na najbardziej uciążliwe insekty...(https://lenaczyta.pl/Owady-100-faktow-p164997)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypozyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59 [dzieci - wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Centrum Edukacji Dziecięcej)
Pierwotnie wydano pt.: 365 sposobów na nudę : zabawy i zadania wspierające rozwój dziecka.
Obszerny zestaw zabaw, gier i ćwiczeń, przeplatanych pomysłami na prace plastyczne związane z przygotowaniem najważniejszych świąt i uroczystości. A wszystko dopasowane do spontanicznej aktywności dziecka.Z książki można korzystać w domu, w przedszkolu, szkole, w świetlicy, na podwórku, podczas wakacji letnich i zimowych ferii. Ta różnorodność pozwala na korzystanie z książki przez cały rok – kiedy świeci słońce, pada deszcz czy śnieg lub gdy pogoda zmusza nas do pozostania w domu. To idealna książka dla: • Dzieci – pozwala na ćwiczenie i utrwalanie treści realizowanych na zajęciach przedszkolnych i szkolnych (także tym dzieciom, które nie uczęszczają jeszcze do przedszkola). • Rodziców – umożliwia organizowanie zabaw i czasu dzieciom każdego dnia. • Nauczycieli przedszkolnych i szkolnych – pomaga przeprowadzić atrakcyjne zajęcia. • Organizatorów zajęć, zabaw i wycieczek dla dzieci – podpowiada, jak zająć dzieci w sposób łączący naukę z zabawą. To znakomita książka wspomagająca rozwój dziecka...(https://aros.pl/ksiazka/365-sposobow-na-nude-zabawy-i-zadania-wspierajace-rozwoj-dziecka)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796 [dzieci - czytelnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 026 [czytelnia] (1 egz.)
Czytelnia dla dorosłych
Brak informacji o dostępności pozycji do wypożyczenia: sygn. 37
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi edycję jednego z najcenniejszych dokumentów w zbiorach Książnicy Pomorskiej, jakim jest rękopis „Album studiosorum Gymnasii Regii Stetinensis (1576-1666)”, czyli zabytkowa matrykuła, zawierająca nazwiska słuchaczy Pedagogium Książęcego w Szczecinie – najstarszej uczelni miasta i regionu. Oprócz treści źródła zawiera także dwa aneksy: pierwszy z nich udostępnia nazwiska słuchaczy szkoły z lat sprzed zaprowadzenia matrykuły (dane te zostały pozyskane z zachowanej dokumentacji działalności Fundacji Mariackiej), drugi – przekłady na j. polski łacińskich nagłówków, poezji i dodatkowych informacji zamieszczonych w oryginale metryki. Korzystanie ze źródła ułatwiają ponadto dwa obszerne indeksy: osobowy i geograficzny. Całość poprzedzona jest monograficznym wstępem, wprowadzającym odbiorcę w historię i zasady funkcjonowania szkoły oraz przekazującym informacje na temat edytowanego dokumentu.Książka jest jednym z efektów realizacji projektu „Dziedzictwo akademickie Pomorza Zachodniego”, finansowanego ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu Społeczna Odpowiedzialność Nauki (moduł Wsparcie dla Bibliotek Naukowych) oraz ze środków otrzymanych z budżetu Województwa Zachodniopomorskiego...(https://www.ksiaznica.szczecin.pl/library-publication/publication/id/116/page/1)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Edukację alternatywną można postrzegać jako swoistą reakcję obronną rodziców, uczniów, nauczycieli, a także badaczy na masowy charakter edukacji, obecną w niej przemoc strukturalną, symboliczną, przejawy ukrytego programu. Pojęcie edukacji alternatywnej weszło na dobre do języka współczesnej polskiej pedagogiki – nie tylko za sprawą praktyk edukacyjnych odmiennych od masowego kształcenia, ale także publikacji: monografii, prac zbiorowych i artykułów. Pierwsze z nich pojawiły się na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku, gdy opadła ideologiczna kurtyna izolująca nas od zachodniej myśli pedagogicznej. Dopiero wtedy możliwe było upowszechnienie na przykład: montessoriańskiej, freinetowskiej, waldorfskiej, antypedagogicznej czy gestaltowskiej myśli i praktyki, a także tekstów Ivana Illicha, Johna Holta, Hubertusa von Schoenebecka i wielu innych autorów. Podkreślić trzeba szczególną rolę Bogusława Śliwerskiego, który jest nie tylko współredaktorem niniejszej książki, ale od wielu lat także promotorem i propagatorem ruchu odnowy edukacji, aktywnym organizatorem cyklu międzynarodowych konferencji poświęconych edukacji alternatywnej, autorem monografii i redaktorem naukowym pierwszych publikacji zbiorowych na ten temat. Pozwolę sobie w tym miejscu na osobistą refleksję, zakładając, że nie jestem w niej odosobniony. Prawdopodobnie wiele osób spośród czytelników, podobnie jak mnie, wtłoczono w system masowego, tradycyjnego kształcenia, do którego – mimo prób oporu – trzeba się było dostosowywać. Co więcej, należało być gotowym także do kontaktów z różnymi nauczycielami, których cechy trafnie scharakteryzował przed laty Janusz Korczak w jednym ze swoich tekstów: Wyćwiczono sztucznie całą armię ludzi, których zadaniem było zaśmiecać głowy, zaciemniać umysł pogodny – i nazwano ich – przywódcami dzieci – pedagogami. Jedni, zahukania poczciwi, patrzyli pobłażliwie, jak pod ich okiem uczono się lekceważyć obowiązek i wyłgiwać tchórzliwie przed odpowiedzialnością. Drudzy, źli i nieżyczliwi, tyranami byli i uczyli nienawidzieć naukę i sumienność w pracy. Trzeci, fanatycy i dziwacy, tworzyli sztuczny kult dla jakiegoś ułamka świątyni wiedzy, spajali młode umysły haszyszem własnego obłędu. Nieliczni wreszcie wykolejeńcy przemycali nikłe, konające w zaduchu promyki życia, póki ich nie wyśledzono i nie wyszczuto z murów szkolnych. – I owych pierwszych pedagogów wspominasz teraz, dojrzały mężu, trochę z rozrzewnieniem, a trochę z litością: przynajmniej nie nękali. Tyranów wspominasz z głuchym żalem i trwogą – zły sen ci ich przypomina. O trzecich myślisz z wyrzutem: dlaczego przywiązali mnie do martwego słońca, które nie grzeje i drogi nie rozświetla? A z uczuciem wdzięczności kornej zwracasz się do tych nielicznych lub tego jednego tylko, który z tobą dusił się w kazamatach szkolnych i marzył. Nawet ten najlepszy, a jedyny, nie mógł ci dać więcej prócz – marzenia. Dlatego doceniam okoliczności spotkań z pedagogami, którzy różne teorie edukacji alternatywnej i jej praktyczne zastosowania wprowadzali we Wrocławiu – jednym z pionierskich ośrodków alternatywnego kształcenia. W tym mieście nadal funkcjonuje Wrocławska Szkoła Przyszłości z jej liderem Ryszardem Łukaszewiczem oraz założona przez Daniela Manelskiego, a następnie kierowana przez wielu innych pedagogów Autorska Szkoła Samorozwoju ASSA. Tu działają Autorskie Licea Artystyczne, których pomysłodawcą i realizatorem jest wywodzący się z ASSA Mariusz Budzyński. Takie szkoły i liczne ośrodki alternatywnej myśli i praktyki pedagogicznej w całym kraju stanowią przeciwwagę dla edukacyjnej unifikacji i centralnie sterowanego pseudonowatorstwa, stwarzając nauczycielom szansę na poskromienie pedagogicznego ego, ukształtowanego przez masową, tradycyjną edukację. W drugiej dekadzie XXI wieku, gdy mamy tak wiele publikacji w różny sposób traktujących o alternatywności w edukacji, pojawia się oto kolejna książka, na którą składają się rozdziały napisane przez jej redaktorów naukowych – Bogusława Śliwerskiego i Andrzeja Rozmusa – oraz innych zaproszonych do współpracy polskich pedagogów: Beatę Przyborowską, Krzysztofa J. Szmidta, Zbyszka Melosika, Wiesławę Limont, Edytę Gruszczyk-Kolczyńską, Katarzynę Krasoń oraz Ewę Wysocką i Jolantę Pułkę. Czytelnik może zadać sobie pytanie: co wnosi lektura tej książki, skoro powstało już tyle innych publikacji tematycznych? Trzeba podkreślić, że nie jest to bynajmniej podręcznik, który prowadziłby krok po kroku ku pełni wiedzy o edukacji alternatywnej. Struktura i treść prezentowanej pracy zbiorowej wskazują raczej, że jest to kierowana do pedagogów pouczająca mozaika autorskiego odczytania alternatywności w edukacji, sprzyjająca niewątpliwie pogłębianiu myślenia o tym, wobec czego i kogo owa alternatywność się uobecnia. Specyfika tego tomu polega na tym, że każdy z autorów poddaje analizie codzienność edukacyjną i za pomocą charakterystycznego dla siebie instrumentarium opisuje doświadczenia alternatywności. Otwierający książkę rozdział napisany przez Bogusława Śliwerskiego, uzupełniony obszerną bibliografią tematyczną (liczącą prawie trzy setki źródeł), daje wgląd w istotę pedagogiki alternatywnej. Przywołane licznie w tekście przykłady potwierdzają aktywne współistnienie edukacji alternatywnej w otoczeniu społecznym zdominowanym przez szkolnictwo masowe. Beata Przyborowska przedstawia autorską perspektywę aplikacji kategorii innowacyjności do nauk pedagogicznych. Ekspercką wiedzą o twórczości i kreatywności dzieli się Krzysztof J. Szmidt – autor wielu publikacji z zakresu pedagogiki twórczości. Do refleksji nad kulturowym tłem uwikłania współczesnej młodzieży zachęca Zbyszko Melosik. Autor dostrzega w edukacji szansę na opór wobec dominacji kultury popularnej, ograniczanie i zawłaszczanie wolności człowieka przez mechanizmy konsumpcji. Wiesława Limont omawia obszernie teoretyczne aspekty uzdolnień uczniów i podkreśla, że wobec bezradności masowego szkolnictwa w rozwijaniu uzdolnień lukę tę może z powodzeniem zapełnić edukacja alternatywna. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska na podstawie swoich badań dowodzi, jak wysoki jest potencjał uzdolnień matematycznych wśród dzieci. Zweryfikowane empirycznie działania innowacyjne w rozwijaniu tego potencjału ukazują skalę zaniedbań istniejących w systemie edukacji masowej oraz brak zainteresowania władz oświatowych radykalną poprawą poziomu nauczania matematyki. Katarzyna Krasoń skupia się na społecznym znaczeniu kultury wysokiej i jej roli w edukacji. Apeluje o stworzenie mapy drogowej edukacji artystycznej. Ewa Wysocka i Jolanta Pułka, prezentując teoretyczny i empiryczny wgląd w problematykę twórczości, dowodzą tezy o jej fundamentalnym znaczeniu dla relacji między uczniami i ich nauczycielami na różnych poziomach edukacji. Tom zamyka tekst Andrzeja Rozmusa, który dzieli się refleksją nad różnorodnością postrzegania alternatywności i uzupełnia ją doświadczeniami Rzeszowskiej Akademii Inspiracji (RAI) – projektu edukacyjnego stworzonego w Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Zachęcam pedagogów do przestudiowania tej książki w nadziei, że nie poprzestaną na lekturze tej i wielu innych publikacji poświęconych alternatywom w edukacji, lecz zainspirowani podejmą wyzwanie tworzenia Dobrej Szkoły...(https://aros.pl/ksiazka/alternatywy-w-edukacji)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Nazwa przyjęta drugiego autora: Urszula Bylica.
Główną wartość książki Dariusza Kubinowskiego i Urszuli Lewartowicz upatruję w tym, iż w sposób systematyczny prezentuje ona stan refleksji na temat animacji kultury w Polsce po 1989 roku. Porządkuje to, co funkcjonuje w dużej mierze w postaci rozproszonych artykułów, i dzięki temu jest pomocna w ocenie tej dziedziny, może stać się również punktem wyjścia do postawienia dalszych pytań. […] Cel główny, czyli zdanie relacji ze stanu badań nad animacją, w moim przekonaniu w pełni udało się osiągnąć. Czytając książkę, można się przekonać, że jest ona zgodna z tym, co jest podnoszone i co się twierdzi na temat animacji w nurcie inspirowanym przez pedagogikę kultury. Świadczy o tym już sama struktura publikacji, w której w kolejnych rozdziałach omówione są najczęściej podnoszone i dyskutowane zagadnienia, a także odpowiednio dobrana, szeroka literatura przedmiotu. Z recenzji dr hab. Ewy Bobrowskiej Monografia składa się zasadniczo z dziesięciu rozdziałów. W dużej mierze tworzą ją nowe, powstałe z myślą o niej opracowania. W publikacji autorzy wykorzystali i rozwinęli ponadto fragmenty kilku opublikowanych wcześniej tekstów. Rozdział pierwszy poświęcony został charakterystyce kultury i animacji jako kategorii pedagogicznych. Zaprezentowano tu poglądy pedagogów kultury, antropologów oraz teoretyków animacji społeczno-kulturalnej ukazujące kulturę oraz animację w rozmaitych kontekstach pedagogicznych. W rozdziale drugim szczegółowo scharakteryzowane zostały cechy konstytutywne animacji kultury, takie jak: –główny jej cel, czyli ożywianie, aktywizowanie, zmienianie; –kategoria „kultury własnej” jako przedmiot działań animacyjnych; –humanistyczna metodyczność jako nadrzędna zasada animacyjnej metodyki; –zasada konstruktywnego relatywizmu aksjologicznego jako warunek niezbędny pojmowania animacji jako idei pedagogicznej; –istota i specyfika roli społecznej animatora kultury. Trzeci rozdział charakteryzuje współczesne paradygmaty animacji kultury: paradygmat animacji zabawy, paradygmat (re)animacji dziedzictwa kulturowego, paradygmat zmiany prohumanistycznej. Omówiono je w perspektywie teoretyczno-praktycznej, z uwzględnieniem wymiarów: ideologicznego, teleologicznego, aksjologicznego, metodycznego i ewaluacyjnego. Rozdział czwarty skupia się na synergicznym potencjale animacji kultury w perspektywie pedagogicznej. Przedstawiono tu związki animacji z takimi obszarami praktyki społeczno-edukacyjno-kulturowej, jak: edukacja kulturalna, upowszechnianie kultury, mediacja kulturalna, edukacja artystyczna i estetyczna, animacja społeczna i animacja współpracy środowiskowej, animacja religijna, animacja międzykulturowa, edukacja medialna. Kolejny rozdział poświęcony został animacji kultury w instytucjonalnej działalności kulturalnej. Scharakteryzowano tu pojęcie działalności kulturalnej, wskazano najważniejsze grupy czynników warunkujących funkcjonowanie podmiotów ją realizujących oraz zaprezentowano animację kultury jako jeden z jej istotnych nurtów. W rozdziale szóstym animacja wpisana została w kontekst szkolny, z uwzględnieniem trzech zasadniczych obszarów, w których znajduje swoje zastosowanie jako dziedzina praktyki edukacyjno-kulturalnej: zajęć obligatoryjnych, edukacji pozalekcyjnej oraz przestrzeni organizacyjno-normatywnej. Siódmy rozdział koncentruje się na zagadnieniach związanych z metodyką animacyjnych projektów kulturalnych. Zaprezentowano tu dotychczasowe propozycje typologizacji form, metod i technik animacji oraz dokonano własnej próby kategoryzacji metod i technik wykorzystywanych w animacyjnych projektach kulturalnych. Kolejne dwa rozdziały poświęcone zostały realizatorom animacyjnych działań. W rozdziale ósmym scharakteryzowano role animatora kultury, tendencje i przemiany w sposobach jego definiowania oraz zasadnicze obszary dylematyczności. Rozdział dziewiąty przedstawia natomiast animatorów kultury w kontekście praktycznym. Opisano tu sylwetki pięciorga animatorów kultury, omawiając ich ścieżki zawodowe, najważniejsze działania oraz sposoby myślenia o animacji społeczno-kulturalnej. Ostatni, dziesiąty rozdział książki poświęcony został etycznym aspektom działań animatora kultury. Zaprezentowano tu najważniejsze wytyczne i zasady – aksjologiczne drogowskazy – animacyjnych działań oraz wyznaczono najistotniejsze w pracy animatora wyzwania i niebezpieczeństwa noszące znamiona etycznej dylematyczności...(https://aros.pl/ksiazka/animacja-kultury-w-perspektywie-pedagogicznej)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Wykłady z Pedagogiki)
Temat: Pedagogika
Tab.
Książka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, przedstawia ich miejsce w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad narracyjny i obiektywną hermeneutykę, prezentuje ich założenia, zasady interpretacji materiału empirycznego, na przykładach wyjaśnia ich praktyczne zastosowanie. Intencją autorek jest nie tylko przedstawienie wymienionych metod badawczych, ale także zwrócenie uwagi na organizację procesu badawczego i interpretacji zgromadzonych danych, teoretyczne uwarunkowania i konsekwencje decyzji badacza co do wyboru paradygmatów badawczych. Praca jest oryginalnym polskim opracowaniem problematyki empirycznych badań jakościowych w pedagogice. Większość książek na ten temat, które pojawiły się na polskim rynku w ostatnich latach, to tłumaczenia. Książka autorstwa polskich badaczek może wypełnić pewną lukę w metodologii nauk społecznych i humanistycznych w Polsce...(http://www.empik.com/badania-jakosciowe-w-pedagogice-kos-ewa-urbaniak-zajac-danuta,p1065359418,ksiazka-p)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Balladyna / Juliusz Słowacki ; opracowała Anna Popławska ; ilustracje Jolanta Adamus-Ludwikowska. - Wydanie 5 rozszerzone. - Kraków : Wydawnictwo Greg, copyright 2022. - 188 stron : ilustracje ; 21 cm.
Na karcie tytułowej : notatki na marginesie, cytaty, które warto znać, streszczenie.
Na okładce: Lektura opracowanie polecane przez nauczycieli i egzaminatorów.
Na okładce: Pewniak na teście
Wydanie Balladyny kompletne bez skrótów i cięć w treści. W tym wydaniu znajdziesz odpowiedzi na pytania z podręcznika – „pewniak na teście”, czyli wskazanie zagadnień, które zwykle pojawiają się w pytaniach z danej lektury we wszelkich testach sprawdzających wiedzę, a także w podręcznikach i na klasówkach. Zawiera bardzo szczegółowe streszczenie oraz drugie skrócone, ułatwiające szybkie przygotowanie się przed lekcją. Opracowanie zawiera plan wydarzeń, wnikliwie wyjaśnioną problematykę oraz szerokie charakterystyki bohaterów. Dwie bohaterki: anioł i zbrodniarka; dwa uczucia: miłość i nienawiść; dwie postawy: oddanie i żądza władzy. W zaciszu wiejskiej chatki żyją dwie śliczne dziewczyny i ich matka. Nic nie zwiastuje mającej nadejść tragedii. Wróżka Goplana, która pragnie tylko spełnić swoją miłość do Grabca, nie ma jeszcze pojęcia, jak bardzo zaszkodzi mieszkańcom okolicy. Malinowy turniej rozpoczyna pasmo zbrodni, którymi tytułowa bohaterka dramatu unicestwi samą siebie...(https://aros.pl/produkt/balladyna-wydanie-z-opracowaniem-i-streszczeniem)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8-2 [wypożyczalnia] (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [wypożyczalnia] (1 egz.)
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Uczymy Dzieci)
Zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom to jedno z najważniejszych zadań rodziców, nauczycieli, opiekunów. Nasza książka zawiera najważniejsze zasady bezpieczeństwa. Nauka reguł zachowania się w różnych sytuacjach odbywa się przez zabawę. Czytelnicy poznają rodzinę Bystrzyków i śledząc jej przygody, łatwo przyswajają wiedzę m.in. na temat tego, jak poruszać się po drodze, jak zachowywać się nad wodą czy jak bezpiecznie korzystać z Internetu...(http://www.empik.com/bezpieczne-dzieciaki-opracowanie-zbiorowe,p1142200493,ksiazka-p)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypozyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 [dzieci - wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. równol. : The school librarianship : theory and practice. Vol. 2 : Pedagogical work of the library.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 027/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bogdan Suchodolski : pedagog - humanista - uczony / Agnieszka Stopińska-Pająk. - Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu śląskiego, 1998. - 103, [4] s., [4] s. tabl. kolor. : fot., portr. ; 24cm.
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 1747.)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/KN [wypożyczalnia] (1 egz.)
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej